Relotax

מחירי העברה -המדריך המלא

Transfer pricing

ניתן לטפל בסוגית מחירי העברה באחת הדרכים להלן:

  1. לקיים תנאי המסלול הירוק שפרסמה רשות המס.
  2. להסדיר סוגיית מחיר העברה מראש מול רשות המס .
  3. לערוך מחקר מחירי העברה.

מזה מחירי העברה ?

מחירי העברה הם המחיר שיש לבצע לפיו עסקאות בין צדדים קשורים לצרכי חישוב הרווח החייב במס במדינות השונות.

 מונח זה רלוונטי לכל עסקה בינלאומית בין צדדים קשורים – לרבות עסקאות למתן שירותים, למכירת מוצרים, למתן זכות שימוש בקניין רוחני, הלוואות ועוד. אך חשוב להדגיש כי בהיעדר יחסים מיוחדים בין הצדדים לעסקה בינלאומית, רשות המס אינה רשאית להתערב במחיר. לצורך זה, צדדים קשורים הם כל אדם וקרובו, אדם וחברה בשליטתו, חברת אם וחברת בת, שתי חברות אחיות.

חשוב להדגיש כי הצדדים רשאים לקבוע כל מחיר חוזי ביניהם ורשויות המס אינן יכולות לשנות את המחיר שנקבע בין הצדדים ביחסים ביניהם. ואולם, לצרכי מס (ולצרכים אלה בלבד) עלולות רשויות המס להתערב במחיר הנכון שיש ליישם בחישוב הרווח שייחסו הצדדים לכל מדינה.

טול לדוגמא יוסי (תושב ישראל לצרכי מס) אשר מעניק שירותים לחברה אמריקאית תמורת 400$ לשעה. ברור כי יוסי רשאי לחייב את החברה ב 400$ לשעה ביחסים שלו עם החברה והחברה תהיה חייבת לשלם לו 400$ לשעה. ואולם לצרכי מס – רשות המס האמריקאית עלולה לטעון כי יוסי חייב את החברה במחיר שעתי גבוה ולא לפי מחירי העברה מקובלים  ובצורה זו הוא הקטין את הרווח של החברה האמריקאית מעבר לנדרש.

היינו- רשות המס בארה"ב עלולה לטעון כי  יוסי העביר רווח שלא כדין מארה"ב לישראל והפחית את הרווח והמס המיוחס לארה"ב.

ככל שרשות המס  בארה"ב צודקת, אז היא רשאית לחשב את המס בארה"ב ללא הכרה במלוא התשלום ליוסי. למשל – אם רשות המס בארה"ב תקטין את ההוצאה המוכרת אצלה ל 200$ לשעה המשמעות שהיא מגדילה את הרווח בארה"ב באותו סכום וכך היא מגדילה את המס שחל בארה"ב.

מנגד, גם רשות המס בישראל עלולה לטעון, כי יוסי חייב את החברה האמריקאית בסכום הנמוך מדי ובכך רשם רווח נמוך מדי לישראל ובכך הקטין את המס הישראלי. ככל שרשות המס בישראל תגדיל את הרווח של יוסי אז המס בישראל יגדל.

כנ"ל במצב  שבו חברה זרה של יוסי חייבה אותו בסכום גבוה מדי שלא נקבע לפי מחירי העברה נכונים- עלולה רשות המס בישראל להקטין את ההוצאות המוכרות בישראל בחישוב המס ובכך למסות רווח גבוה יותר במס בישראל.

הדוגמא לעיל ממחישה נקודה חשובה נוספת והיא שקביעת מחירי העברה לא נכונים עלולה להוביל למיסוי כפול של אותה הכנסה בשתי מדינות.  מצב כזה עלול להיווצר כאשר שתי מדינות קובעות את מחיר ההעברה באופן שונה (למשל – אם ארה"ב תגדיל ההכנסה החייבת אצלה וישראל לא תקטין את ההכנסה החייבת אצלה- אז נוצר כפל מס בין המדינות- למרות קיום אמנת מס). 

חשוב להדגיש כי מחירי העברה אינם תמיד נובעים מתכנון מס פסול. מחירי העברה נכונים יכולים להביא לתוצאות מס נכונות, אפקטיביות ויעילות מאד – כל עוד שנקבעו בהתאם לכללי מחירי העברה נכונים.

 נסביר את האמור לעיל באמצעות הדוגמא להלן:

נניח שחברה ישראלית הרוויחה סך של 1 מיליון ₪, אך לצורך פעילותה קיבלה שירותים מחברה קפריסאית בבעלות אותו בעל מניות תמורת תשלום חודשי.

כידוע, שיעור מס חברות בישראל עומד על 23% ושיעור מס חברות הסטנדרטי בקפריסין עומד על 12.5%.

ככל שהחברות יחליטו ביניהן לשלם עבור השירותים סך של 1 מיליון ₪ (שישולמו מהחברה הישראלית לחברה הקפריסאית) תיווצר תוצאת המס כלהלן:

הדוגמא לעיל ממחישה את הנקודות להלן:

1.     באמצעות התשלום עבור השירותים בין החברות ניתן להעביר רווח מישראל למדינה עם מס נמוך יותר (קפריסין בדוגמא לעיל) ועל כל שקל המשולם לקפריסין מופחת המס מ 23% שחל בישראל ל 12.5% שחל בקפריסין.

2.      קביעת מחיר העברה גבוה יותר (אך עדיין במסגרת עקרון אורך הזרוע) יכולה להעביר חלק גדול יותר מהרווח לקפריסין, ובכך להפחית את נטל המס הכולל של הקבוצה

3.     אך מנגד, אי תשלום עבור השירותים שמוענקים מקפריסין או תשלום במחיר נמוך – מחטיא את המטרה ואינו משקף את הפעילות על אדמת קפריסין – ובכך יוצר חשיפות מס מול רשות המס בקפריסין.

כלומר מנגנון של מחירי העברה משמש ככלי יעיל לחלוקת הרווח בין המדינות ומונע כפל מס – ובלבד שהמחיר נקבע בצורה נכונה ומוצדקת בין המדינות.

4.       מחירי ההעברה שקבעו הצדדים ביניהם צריכים להתקבל על ידי שתי המדינות. אם רשות המס במדינה אחת מתאמת את מחיר ההעברה, אך המדינה השנייה אינה מכירה בתיאום זה, עלול להיווצר מצב של מיסוי כפול והמס האפקטיבי עולה (שלא לדבר על קנסות גבוהים שמדינות יכולות להטיל על הנישומים).

5.     לא כל תכנון מס ולא כל עסקה בינלאומית בין הצדדים פסולים. ללא חיובים נכונים בין הצדדים, לא מושגת התוצאה הראויה (לייחס לכל מדינה חלק מהרווח שהופק באמת כתוצאה מפעילות שמבוצעת על אדמתה).לא כל עסקה בינלאומית נועדה לתכנון מס פסול ולא כל עסקה בינלאומית נועדה להעביר בצורה פסולה רווחים ומס ממדינה עם מס גבוה למדינה עם מס נמוך.

לעיתים קרובות העסקה הבינלאומית נועדה דווקא לשקף נכונה את מקום הפקת הרווחים לפי מקום ביצוע השירותים (ואף חובה לעשות זאת) והיא אף "כורח" שיש לבצע.

כך למשל, במקרה שחברה ישראלית שבעליה עשו רילוקיישן לפורטוגל והם מבצעים פעילות עבורה בפורטוגל –חייבים הצדדים להעביר חלק מהרווחים לפורטוגל בכדי לשלם מס בפורטוגל על פעילות שביצע בעל המניות בפורטוגל. בצורה זו העסקה  הבינלאומית נועדה לשלם מס אמת בפורטוגל מחד ולהימנע מכפל מס עם ישראל (שהיה חל אילו כל הרווח נשאר בישראל).

על כן, וזה חשוב לזכור – הפסול הוא לא בעצם העסקה הבינלאומית שנעשתה בצורה נכונה ואמיתית בין הצדדים אלא הפסול יכול להיות קשור למחירי ההעברה הלא נכונים שקבעו הצדדים

לסיכום:

מחירי העברה הם נושא מורכב ורגיש בעולם העסקים הבינלאומי. מצד אחד, הם מציעים הזדמנויות לתכנון מס יעיל ולאופטימיזציה של המבנה העסקי הגלובלי. מצד שני, הם מהווים מוקד לפיקוח הדוק מצד רשויות המס וטומנים בחובם סיכונים משמעותיים. חברות בינלאומיות נדרשות לנווט בזהירות בין הרצון למקסם את יעילותן הכלכלית לבין הצורך לעמוד בדרישות הרגולטוריות המחמירות.

כיצד מטפלים בסוגיית מחירי העברה :

למעשה קיימים שלושה פתרונות לסוגית מחירי ההעברה בישראל:

1. לפנות לרשות המס ולהגיע להסדר מראש  (Pre-Ruling) לגבי מחירי ההעברה שיש ליישם .

2. להחיל את מחירי ההעברה שנקבעו במסלול הירוק שפרסמה רשות המיסים בשנת 2018, ככל שהתנאים מתקיימים.

3. לקבוע מחירי העברה נכונים ולהכין מחקר מחירי העברה מקיף שמבסס היטב את אותו מחיר שנקבע.

להלן נפרט את שלוש האפשרויות לעיל.

1. פתרון ראשון – הסדרה מראש של סוגית מחירי ההעברה מול רשות המס- (Pre-Ruling) 

לאור הקושי לקבוע מחירי העברה נכונים במקרים רבים ולאור החשיפות לכפל מס וקנסות מצד רשויות המס, רשות המיסים בישראל מאפשרת לפנות אליה ולהגיע להסדר מקדמי (החלטה מקדמית -Pre-Ruling)  לגבי מחירי ההעברה הנכונים במקרה הנדון, וכל מקרה יבחן לגופו.

היתרונות של פתרון זה ברורים. פתרון זה משיג וודאות בסוגיה רגישה זו. הפניה כמובן כרוכה בבחינה מראש של מחירי העברה שהצדדים מתכוונים לאמץ והיערכות מדוקדקת לדיון מול רשות המס בצורה מקצועית שתניב התוצאה המיוחלת הינה חובה.

2. פתרון שני – יישום המסלול הירוק שפרסמה רשות המס לגבי מחירי העברה –  SAFE HARBOR

הקדמה:

מדינות שונות, וביניהן ישראל, פרסמו מסלול ירוק של מחירי העברה לגבי סוגי עסקאות שעומדים בתנאים מסויימים, שככל שהצדדים הקשורים יאמצו אותם הם יקבלו "הגנה" מפני טענות הקשורות למחירי העברה.

כללים אלה ידועים בשם   Safe harbor rules וקובעים מרווחי רווחיות  (markup ) מקובלים  מהעלות או מהמכירות – כפי שנפרט בהמשך.

אך חשוב לזכור כי כללים כאלה סובלים משתי בעיות שיש לבחון אותן, ממקרה למקרה:

1.    בדרך כלל כללים אלה הם  על הצד הגבוה ומטיבים עם המדינה על חשבון הנישום ועל חשבון המדינה השניה (שהצד השני לעסקה חייב במס בשטחה).

2.    עמידה בהם אינה משחררת את הנישום מעמידה בכללי מחירי העברה במדינה השניה, דבר שעלול לייצר כפל מס.

על כן, חשוב מאד לפני אימוץ כללי המסלול הירוק בישראל, ואף בכל מדינה אחרת, להיוועץ עם המומחים בדבר.

כללי ה safe harbor  שאומצו בישראל:

בשנת 2018 פרסמה רשות המס בישראל חוזר‏ מס‏ הכנסה ‏מספר ‏12/2018‏ שעוסק במחירי העברה וקובע שיעורי ‏וטווחי ‏רווחיות ‏בעסקאות ‏מסוימות – להורדת חוזר מס הכנסה שקבע מסלול ירוק לגבי מחירי העברה לחץ כאן.

החוזר מציג את עמדת רשות המסים ומציע מסלול ירוק (safe harbor) להקלת דרישות התיעוד והדיווח במספר סוגי עסקאות והוא מבוסס על עקרון "אורך הזרוע" הקובע שיש להשוות את תנאי העסקה לתנאים בין צדדים בלתי קשורים.

יוזכר- כי ניתן לחרוג מהכללים שנקבעו במסלול ירוק של רשות המס ואין חובה לאמץ אותם כלשונם, אך חריגה מהם מחייב הוכחה של מחירי ההעברה כנדרש על ידי שאר הפתרונות האחרים.

החוזר מתייחס לשלוש סוגי עסקאות שעשויות להיכנס תחת המסלול הירוק (ובלבד שיתקיימו כלל התנאים הרלוונטיים) כפי שיפורט להלן.

אך נזכיר כי פיתחנו סימולטור חינמי המאפשר ביצוע בדיקה של כל עסקה ומידת עמידתה בתנאי המסלול הירוק – לחץ כאן.

מקרה ראשון שחל עליו המסלול הירוק – שירותים כלליים המוסיפים ערך נמוך  (Low value added services)שאינם שירותי הפצה או שיווק:

החוזר קובע כי ככל שתושב ישראלי נותן שירותים לצד קשור זר המוסיפים ערך נמוך לקבוצה, יהיה שיעור הרווחיות המקובל על רשות המס הוא  5% מסך ההוצאות הכרוכות במתן השירותים (MARKUP של 5%).

היינו, התמחור במקרה כזה נעשה לפי שיטת   COST +   – כך שעל נותן השירות לחייב את מקבל השירות בסכום השווה לסך כל העלויות שלו שקשורות למתן השירותים בתוספת 5% מסך אותן עלויות.

לעניין זה סך העלויות הו כלל ההוצאות הישירות והעקיפות בהתאם לכללי חשבונאות מקובלים, ולרבות עלות גלומה בהקצאת אופציות, מניות והטבות לעובדים.

לדוגמא:

צד א' מעניק שירותיו לצד ב' שקשור אליו שהוא תושב חוץ ולצורך מתן השירותים הוא מעסיק שני עובדים שעלות העסקתם השנתית (עלות מעסיק) עומדת על סך של  100,000 ₪ ונושא בעלויות נוספות הקשורות לשירותים בסך שנתי של 100,000 ₪.

המשמעות היא שעל צד א' לחייב את צד ב' בסכום שאינו נמוך מסך של 200,000 ₪ בתוספת 10,000 ₪ (5%) –  ובסך הכל 210,000 ₪  לשנה. חיוב כזה מותיר רווח חייב במס בידי צד א' בסך של 10,000 ₪ (5%).

ומזה שירותים המוספים ערך נמוך ?

החוזר מגדיר שירותים המוספים ערך נמוך כשירותים המקיימים את כלל התנאים להלן:

1.       השירותים הם שירותים תומכים (Supportive nature (שאינם חלק מליבת הפעילות של הקבוצה.

2.       השירותים אינם כרוכים בלקיחת סיכון משמעותי מצד נותן השירותי

3.          השירותים אינם מצריכים שימוש בנכסים בלתי מוחשיים ייחודיים ומשמעותית

4.          השירותים אינם מביאים ליצירת נכסים בלתי מוחשיים ייחודיים ומשמעותיים.

5.       השירותים אינם כרוכים בלקיחת ו/או שליטה על סיכון מצד נותן השירות.

החוזר מונה מספר דוגמאות לשירותים שמוסיפים ערך נמוך:

·       פעולות הקשורות בכוח אדם (גיוס עובדים, הדרכות עובדים חדשים)

·       סיוע בתכנון תכניות תגמול לעובדים, ביטוחים וכדומה.

·       התקנה, תחזוקה ועדכון של מערכות מחשב בארגון (כשאינן חלק מהפעילות

·       העיקרית)

·       שירותים משפטיים

·       שירותי מסים

·       שירותים נוספים בעלי אופי פקידות

מצד שני, חוזר מס הכנסה מדגיש כי השירותים האלה אינם נחשבים כשירותים בעלי ערך נמוך:

·       שירותי ניהול

·       שירותי מחקר ופיתוח

·       שירותי ייצור

·       שירותי רכישת מוצרי גלם הקשורים לתהליכי הייצור

·       שירותי מכירות, שיווק או הפצה

·       שירותים פיננסיים

·       שירותי חיפוש או עיבוד של משאבי טבע

·       שירותי ביטוח 

ברי מעיון בהגדרות לעיל כי חוזר מס הכנסה מצמצם מהותית את רשימת השירותים שיכולים לחסות תחת ההבהרה הזו -וכל שירות שהוא חלק מהותי מפעילות העסק לא ייהנה מתחולת החוזר.

מקרה שני – שירותי שיווק:

חוזר מס הכנסה משנת 2018  מתייחס גם לשירותי שיווק וקובע כי לגבי שירותי יש לקבוע שיעורי רווחיות שנעים בין 10% – 12% מסך העלויות של המשווק הקשורות לשירותים (COST +)  ובלבד שיתקיימו כלל התנאים להלן:

·       המשווק אינו נוטל סיכון מהותי.

·       השירותים מתייחסים לפעילות שיווקית בישראל.

·       השירותים ניתנים ללא שימוש בנכסים לא מוחשיים ייחודיים ומשמעותיים.

·       השירותים אינם מביאים ליצירת נכסים בלתי מוחשיים משמעותיים עבור מקבל השירות/הקבוצה.

ושוב יושם לב כי לגבי שירותי שיווק, מאמצת רשות המס שיטת ה COST +

לגבי היקף העלויות שיש להביא בחשבון – ראה הניתוח לעיל לגבי שירותים כלליים.

 מקרה שלישי  – שירותי הפצה:

החוזר מתייחס גם לשירותי הפצה עם סיכון נמוך מצד המפיץ (Low Risk Distribution) הניתנים בישראל.

רשות המס מאמצת בחוזר רווחיות בשיעור שנע בין 3% ל-4% ממחזור המכירות בשווקים שלגביהם ניתנים שירותי ההפצה מהישות הישראלית.

יודגש כי במקרה כזה מרווח הרווח שיש להותיר בישראל נקבע כאחוז ממחזור המכירות ולא מהעלות -כפי שנקבע לגבי שני המקרים הקודמים.

החוזר מגדיר שירותים עם סיכון נמוך כשירותים המקיימים התנאים להלן:

   – אין שימוש בנכסים לא מוחשיים ייחודיים ומשמעותיים לצורך מתן השירותים.

   – השירותים אינם מביאים ליצירת נכסים לא מוחשיים ייחודיים ומשמעותיים.

   – השירותים אינם כרוכים בלקיחה ו/או שליטה על סיכון מהותי מצד נותן השירות.

חשוב לציין כי ההגדרה של "הפצה בעלת סיכון נמוך" מתייחסת למצב שבו המפיץ לוקח על עצמו סיכונים מוגבלים בלבד בפעילות ההפצה. זה יכול לכלול, למשל, מפיץ שאינו מחזיק במלאי משמעותי, אינו אחראי לאחריות מוצר, ואינו מבצע פעילויות שיווק משמעותיות על חשבונו.

 3. פתרון שלישי – מחקר מחירי העברה 

כאמור לעיל, ככל שהנישום אינו נוקט באחת משתי הדרכים לעיל, חובה עליו לנהוג לפי הדרך הרגילה (ברירת המחדל)- כלומר לקבוע מחירי העברה נכונים שמתאימים לנסיבות הספציפיות שלו ולתמוך את קביעתו במחקר מחירי העברה שעומד בדרישות הדין.

כיצד קובעים מהם מחירי ההעברה הנכונים?

העיקרון המנחה בקביעת מחירי העברה נכונים הוא עקרון "אורך הזרוע" Arm's Length

לפי עקרון זה –  המחיר של עסקה בין צדדים קשורים צריך להיות, לצרכי חישוב המס,  זהה למחיר שהיה נקבע בעסקה זהה בין צדדים שאינם קשורים.

ובעברית פשוטה – ניתן לגבות מצד קשור  ו/או לשלם לו את אותו טווח מחירים שניתן לגבות מצד/לשלם לצד שאינו קשור. כל מחיר אחר החורג ממתחם הסבירות והשוק מביא למעשה להעברת רווח ממדינה למדינה אחרת.

כלל זה הוא פשוט להבנה. אך לעיתים רשות, היישום שלו הינו משימה מאתגרת במיוחד. כך למשל,  במצבים שאין בנמצא עסקאות זהות  שעשה הנישום עם צדדים שאינם קשורים יהיה קשה לקבוע מהו המחיר שניתן לקבוע מול צדדים לא קשורים.

לעומת זאת, ככל שהנישום מבצע עסקאות זהות עם צדדים לא קשורים – אז המשימה אינה מורכבת במיוחד. ואולם ככל שקיימים הבדלים בין העסקאות (ולו הקטנים) יש לנטרל את ההשפעה של אותם הבדלים על המחיר  – ומשימת קביעת מחיר ההעברה הסבירים והנכונים הופכת למשימה מורכבת יותר.

המקור החוקי לאותה סמכות קיים בסעיף 85א לפקודת מס הכנסה ואף באמנות המס השונות של מדינת ישראל (כמו אמנות המס של רוב המדינות).

סעיף 85א לפקודה מחייב שבעסקה בינלאומית בין צדדים קשורים יאומץ המחיר שהיה נקבע בתנאי שוק רגילים ללא השפעת היחסים המיוחדים בין הצדדים (עקרון זה ידוע כעקרון אורך הזרוע ARMS LENGHT. חשוב להדגיש, כי ככל שהמחיר שנקבע בין הצדדים לא הושפע מהיחסים המיוחדים ביניהם, אין כל סמכות לרשות המס לשנות את המחיר שקבעו הצדדים ביניהם. סעיף 85א מאפשר התערבות במחיר רק במידה והמחיר הושפע מאותם יחסים.

סעיף 85א לפקודה קובע בצורה ברורה כי חובת ההוכחה שהמחיר עומד בתנאים לעיל מוטלת על הנישום ולא על רשות המס. על כן, הנישום חייב להוכיח כי המחיר שקבע לא הושפע מהיחסים המיוחדים וכי הוא עומד בתנאי שוק מקובלים ובמבחן "אורך הזרוע".

ומכאן, חשיבותו של מחקר מחירי העברה -ובשמו הידוע TP STUDY.

מחקר מחירי העברה Transfer Pricing Study

מזה מחקר מחירי העברה ?

מחקר מחירי העברה הוא מסמך המתעד ומנתח את העסקאות עם צדדים קשורים, במטרה להוכיח כי מחירי העסקאות נקבעו בהתאם לעקרון "שווי שוק" (Arm's Length Principle). המחקר אמור לספק הצדקה וביסוס איתן לקביעת המחיר ומראה כי הוא דומה למחירים שהיו נקבעים בין צדדים בלתי קשורים ו/או מקובלים בהתאם לעסקאות קודמות זהות.

מי חייב לקבל מחקר מחירי העברה ?

כל אדם אשר מבצע עסקה בינלאומית מכל סוג עם צד קשור בחו"ל חייב על פי חוק לערוך מחקר מחירי העברה מקיף למעט אם הוא עומד בתנאי המסלול הירוק לעיל או הסדיר את הנושא מול רשות המס מראש -ראה לעיל.

בישראל, קיימת חובה להכין מחקר מחירי העברה בסעיף 85א לפקודת מס הכנסה ותקנות מס הכנסה (קביעת תנאי שוק), תשס"ז-2006 אשר מפרטות את הדרישות לגבי תוכן המחקר, המועדים להכנתו ושיטת התמחור האפשרויות.

מחקר מחירי העברה טיפוסי כולל את המרכיבים הבאים:

·       ניתוח תעשייתי וניתוח שרשרת הערך.

·       ניתוח פונקציונלי של הפעילויות, הנכסים והסיכונים של החברות המעורבות.

·       בחירת שיטת מחירי ההעברה המתאימה ביותר

·       ניתוח השוואתי והתאמות נדרשות

·       קביעת טווח מחירי שוק מתאימים  . Benchmarks

מתי יש להכין מחקר מחירי העברה?

על פי סעיף 85א לפקודת מס הכנסה יש להכין את סקר מחירי העברה עד למועד הגשת דוח המס השנתי. כלומר, במועד עריכת דוח המס השנתי וחתימתו הנישום חייב להצהיר שהוא ערך מחקר כזה עד לאותו מועד.

החוק הישראלי גם קובע  כי יש להגיש דוח מחירי העברה לפקיד השומה במקרה שהאחרון דורש וזאת, וזאת  תוך 30 ימים מיום מסירת הדרישה הנישום.

ומי עורך אותו?

החוק מחייב כי דוח מחירי העברה יהיה ערוך כנדרש בתקנות. אומנם החוק אינו קובע תנאי סף למי רשאי לערוך דוח מחירי העברה, אך ככל דוח כזה נערך על ידי אנשי מקצוע שמתמחים בתחום.

ניתן לפנות אלינו לעריכת מחקר מחירי העברה.

 איזה מסמכים יש לצרף לדוח המס לגבי מחירי העברה ומזה טופס מס הכנסה 1385?

לדוח מס השנתי יש לצרף טופס 1385 בו מחויב הנישום  לסמן ביחס לכל עסקה בינלאומית האם הוא מחזיק בסקר / מחקר מחירי העברה בהתאם לתקנה 5 לתקנות מחירי העברה ביום עריכת הדו"ח –להורדת טופס 1385 (טופס מחירי העברה ) לחץ כאן.

כמו כן, ככל שהאדם הוא חלק מקבוצה בינלאומית חייב הוא לצרף גם טופס 1585 לדוח המס השנתי שלו -להורדת הטופס לחץ כאן.

מעוניין בביצוע מחקר מחירי העברה או הסדרה מראש מול רשות המס - פנה אלינו

"מיסוי בינלאומי ליחידים"

טארק בשיר -עו"ד ורו"ח (שותף)

הספר יצא לאור בחודש יוני 2021 על ידי חברת רילוטקס בע"מ (RELOTAX LTD) והוא מתפרס על פני  715 עמודים. הספר כולל ניתוח מעמיק של כלל הסוגיות הקשורות למיסוי בינלאומי ליחידים המהגרים או עושים רילוקיישן לחו"ל, לתושבים חוזרים, לישראלים המפיקים הכנסות בחו"ל, לחוקרים וסטודנטים, לנוודים דיגטליים, למיסוי מניות/אופציות בידי עובדי רילוקיישן, למס יציאה ועוד .