Relotax

אישור תושב חוזר מפוצל

מאת: טארק בשיר, עורך דין ורואה חשבון, שותף.

אישור תושב חוזר מפוצל לזוג לקוחות. לפי האישור, האישה שחזרה לישראל בעקבות משבר הקורונה (בני הזוג שכרו דירה בישראל והילדים נרשמו לביטוח לאומי) תסווג כתושב חוזר ותהיה זכאית להטבות במס של תושב חוזר והבעל שממשיך לגור בחו"ל יסווג כתושב חוץ וזכויותיו לא יפגעו לאחר חזרתו שלו לישראל. 

שני בני זוג אשר עשו הגירה/רילוקיישן לאפריקה וגרו במהלך 8 השנים האחרונות שם. הם ביצעו ניתוק תושבות מס ובביטוח לאומי מישראל כנדרש. אך בעקבות משבר הקורונה, החליטה האישה לחזור עם ילדיה לישראל כשמנגד הבעל המשיך לגור באפריקה בדירה שהעמיד לו מעסיקו אך יבקר את בני משפחתו בישראל.

האישה שכרה דירה בישראל ונרשמה עם ילדיה לביטוח לאומי. החשש היה כי הבעל יאבד את סיווגו כתושב חוץ לצרכי מס וביטוח לאומי. ככל שגישה כזו הייתה מתקבלת היו מתרחשות התוצאות שלהלן:

1. הבעל היה חשוף לדרישה לתשלום מס הכנסה בישראל בישראל בגין שכר העבודה שהוא ממשיך לקבל באפריקה.

2. הבעל יהיה חשוף אף לתשלום ביטוח לאומי ומס בריאות בשיעור של 12% מהכנסותיו בחו"ל לגבי השנים בהן הוא מסווג כתושב ישראל לצרכי מס.

3. הבעל היה מאבד את הסטטוס שלו כתושב חוזר ותיק בעתיד הזכאי להטבות במס לפי סעיף 14 וסעיף 97 לפקודת מס הכנסה המוענקות לתושב חוזר ותיק  לאחר החזרה לישראל בתנאי שהוא נחשב כתושב חוץ (היינו, ביצע ניתוק תושבות מלא) במהלך עשר שנים לפחות לאחר ההגירה / הרילוקיישן לחו"ל  –להרחבה לגבי הטבות המס של תושב חוזר חץ כאן.

לאור הסיכונים לעיל הגשנו פניה אנונימית (ללא גילי שם) לרשות המס לקבלת אישור מקדמי (רולינג) מפוצל כלהלן:

1. האישה תסווג כתושב חוזר מיום חזרתה ותהיה זכאית להטבות במס של תושב חוזר

2. הבעל ממשיך להיות תושב חוץ למרות הזיקות לעיל (משפחה ודירה בישראל). הוא יסווג כתושב ישראל לאחר חזרתו ובלבד שהוא עומד בתנאים שנקבעו באישור שמתייחסים למספר ימי שהייה בישראל ושאר הזיקות.

לאחר פניה שלנו לרשות המס בישראל ולאחר מספר חודשי דיונים התקבל אישור מקדמי (רולינג) אשר קיבל את הבקשה לעיל.

לפניה אלינו בנושא: 036121919 או באי מיל info@relotax.co.il

למידע וייעוץ מקצועי השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

[contact-form-7 id="2183" title="טופס קשר 2"]

מגדל בסר 4, קומה 35

בני ברק רחוב מצדה 7

טלפון :  03-6121919

במקרים דחופים: 0528176868

info@relotax.co.il

רפורמה מקיפה בפתח! פלטפורמה ללא עלות.

כניסה לחשבון שלך
רישום משתמש חדש (ללא עלות)

"מיסוי בינלאומי ליחידים"

טארק בשיר -עו"ד ורו"ח (שותף)

הספר יצא לאור בחודש יוני 2021 על ידי חברת רילוטקס בע"מ (RELOTAX LTD) והוא מתפרס על פני  715 עמודים. הספר כולל ניתוח מעמיק של כלל הסוגיות הקשורות למיסוי בינלאומי ליחידים המהגרים או עושים רילוקיישן לחו"ל, לתושבים חוזרים, לישראלים המפיקים הכנסות בחו"ל, לחוקרים וסטודנטים, לנוודים דיגטליים, למיסוי מניות/אופציות בידי עובדי רילוקיישן, למס יציאה ועוד .