Doing business
IN THE UNITED ARAB EMIRATES

setup your Business in UAE

טארק באשיר

טארק בשיר, עורך דין ורואה חשבון, שותף

 איחוד האמירויות הייתה מאז ומתמיד אחד היעדים הפופולריים ביותר לרילוקיישן, הגירה, הקמת חברות וניהול עסקים גלובליים, ולא בכדי. במדינה התפתחה מערכת פיננסית ובנקאית יציבה, דינמית וענקית והינה נחשבת כשער פיננסי ועסקי לא רק לשווקים במדינות המפרץ אלא לעולם כולו בזכות יציבותה הפוליטית, הליברליות שלה, המודרניות של חוקיה והכל בנוסף למערכת המס הנוחה ביותר בעולם (אין לה דומה לדעתנו כפי שנסביר) שבפועל מעניקה פטור מלא מכלל המיסים, מס חברות ויחידים, למעט מע”מ בשיעור של 5%. 

לצורך מיצוי הפוטנציאל והענקת שירות מלא לישראלים אשר מעוניינים לרשום חברה באיחוד האמירויות, להקים פעילות במדינה, להעסיק עובדים, לקבל ויזות עבודה או ויזת עסקים, לחדור לשוק המקומי, לרשום סימן מסחרי באיחוד האמירויות חתמה הפירמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת ADAM CONSULTING שהינה אחת החברות הגדולות והוותיקות הפעילות באיחוד האמירויות. הנני לרשותכם בכל שאלה.

LAW OFFICE ISRAEL

רישום חברה באיחוד האמירויות

  • בעלות 100% ממניות החברה
  • ויזה לשלוש שנים
  • אזור סחר חופשי מתאים לפעילות
  • אפס מס
  • פתיחת חשבון בנק לחברה
  • התחייבות למחיר ולשירות
  • אפשרות משיכת הרווחים וההון ללא מס וללא מגבלות.

הוצאת ויזות עבודה ועסקים

החוק המקומי מאפשר קבלת ויזת עסקים למי שמקים חברה במדינה, ויזת עבודה למי שמועסק על ידי חברה מקומית או ויזת משקיע בנדל"ן לתקופה של 2-10 שנים.

היבטי מיסוי בהקמת חברה או פעילות באיחוד

באיחוד האמירויות מוטל אפס מס חברות, אפס מס יחידים ואפס מס רווחי הון. אך חשוב גם לשמר את הפטור כך שלא יהיה צורך להשלים את המס לישראל ובכך לאבד את היתרונות העצומים הניתנים להשגה.

יעוץ עסקי ומחקר שוק באיחוד האמירויות

הסכם השלום פותח פתח להזדמנויות רבות לא במישור של הקמת חברות או רילוקיישן או הגירה למדינה אלא גם לפתיחת שווקים חדשים וקרבה ללקוחות עולמיים הממוקמים באזורי הסחר החופשי העצומים של המדינה. אנחנו נבצע את כלל המהלכים וההכנות עבורך .

מגדל בסר 4 קומה 27
מצדה 7 בני ברק
טלפון: 03-6121919, פקס: 03-6091229
info@relotax.co.il

רישום חברה באיחוד האמירויות

חשוב לציין כי איחוד האמירויות הינה אחד היעדים הפופולריים ביותר בעולם להקמת חברות על ידי יזמים ואנשי עסקים זרים והעברת הפעילות אליה, ולא בכדי.  

היתרונות ברישום חברה באיחוד האמירויות:

בין היתרונות המרכזיים שניתן ליהנות מהם באמצעות רישום חברה באיחוד האמירויות ו/או העברת הפעילות אליה ניתן למנות את היתרונות שלהלן:

1. פטורים  ממס הכנסה, מס חברות, מס רווחי הון ומס דיבידנד לגבי חברות ויחידים. במדינה זו, חוץ מבנקים וחברות אנרגיה פשוט לא מוטל מס כיום חוץ ממע”מ שגם ממנו מקבלים פטור על מתן שירותים לחו”ל או יצוא סחורות.

2. פטור מתשלומי ביטוח לאומי עבור עובדים שאינם אזרחי המדינה או אזרחי מדינו המפרץ. עובדה זו מקטינה עלויות השכר.

3. מערכת בנקאית מפותחת, גדולה, יציבה ודינמית.

4. קרבה ללקוחות בינלאומיים הפעילים בה.

5.תשתיות אינטרנטיות ולוגיסטיות מצוינות.

6.מדינה זו היא אחת  המדינות היחידות המפותחות כלכלית עם מערכת בנקאית ויציבה שלא מוטל בה מס הכנסה ומס חברות כלל- דבר שמעניק חסכון מס מהותי וגמישות מירבית בניהול הפעילות.

7.שער לעולם הערבי בכלל, ובפרט למדינות המפרץ העשירות. אף ניתן לומר כי איחוד האמירויות הינה היום מהווה מרכז בנקאות עולמי.

8.קרבה לחברות עולמיות רבות הפועלות באזורי הסחר החופשי, שמספרם עולה על 40 אזורים.

9.קרבה לקרנות וגופי השקעה חזקים ועתירי הון.

10.קרבה לקווי תעופה והובלה ימית מהמפותחים והמרכזיים שבעולם.

11.פתיחת חשבונות בנק בצורה קלה יחסית.

בכל זאת, ישנן כמה סוגיות שיש להיזהר מהן:

1.ביורוקרטיה רבה- רישום חברה באיחוד האמירויות והקמת פעילות בה מחייבים קבלת מספר רב אישורים ורישיונות, לרבות אישורים עקרוניים וסופיים, ממספר גורמים.

2.מגוון אפשרויות גדול אך מבלבל – קיימות מספר רב של חלופות לגבי רישום חברה באיחוד האמירויות כמספרם של אזורי הסחר החופשי הנמצאים במדינה שמספרם עולה על ארבעים אזורים וכמספרם של האמירויות המרכיבות המדינות (שבע מדינות).

 לכל אחד מאותם אזורים יש מנהלת שונה האחראית על הרישוי והפיקוח על החברות בו, לכל אזור סחר יש תחומי פעילות מותרים ואסורים, לכל אזור יש נקודות חוזק בתחומים מסויימים, לכל אזור סחר יש מבנה עלויות הכרוכות בהקמת החברה ותחזוקתה השונה לגמרי מהאחרים, לכל אזור ואמירות יש חוקים וכללים שחלים בתחומם ואת היתרונות והחסרונות שלהם.

לדוגמא, בעת רישום חברה באזור סחר מסוים יש לקבל היתרים לפי ענפי פעילות קבועים מראש שההיתר יתייחס להם בלבד. העלויות וההון העצמי הנדרש גם יקבע לפי הענף שאושר. אך יש יותר מאלף ענפים שונים שיש לבחור מביניהם דבר שיוצר בלבול עצום לגבי הגדרת הפעילות הקיימת והעתידית.

דוגמא נוספת היא העלויות וההון העצמי. לעיתים ההבדלים בין האזורים עומדים על עשרות אלפי דולים מבחינת הון עצמי ועלויות. לא זו אף זו, בחלק מהאזורים יש דרישה להון עצמי מינימלי בחוק אך אין צורך להפקידו בפועל בחשבון בנק של החברה.

המגוון לעיל יוצר אומנם חלופות רבות אך הוא מבלבל לגמרי.

3.עלויות סמויות רבות הכרוכות ברישום חברה באיחוד האמירויות או הפעלת העסק במדינה אינן מוזכרות על ידי משווקי החברות ונותני השירותים במדינה. לעיתים עלות ההקמה של פעילות באזור סחר חופשי אחד הן נמוכות ואותו אזור “נדחף” ליזמים אך בפועל אותו אזור ואותה חברה שנרשמה אינם מתאימים לפעילות העתידית ו/או כרוכים בעלויות תחזוקה גבוהות. 

לעיתים קרובות החברה שמלווה אותך בהקמת החברה או קבלת הויזה מציינת סכומים נמוכים מהעלויות האמיתיות וזה די נפוץ באמירויות ומזה יש להיזהר. בשיקולים יש להביא בחשבון העלויות האמתיות של הקמת חברה ו/או קבלת ויזה. בעיה זו מחייבת זהירות ובחירה מושכלת וזהירה בין סוגי החברות או הוויזות השונות.

4.לאור העובדה שהמדינה הפכה ליעד פופולארי כאמור לעיל להקמת חברות ופעילות חברות למתן שירותים קמו כפטריות אחרי הגשם שמועלות בכספי היזמים ומעניקות שירותים לא מקצועיים דיים. דבר שמחייב נקיטה במשנה זהירות.

האם ניתן להחזיק בכלל המניות בחברה או שמא חייבים שותף מקומי?

פתיחת חברה באחד מאזורי הסחר החופשיים של האמירויות (FREE ZONE COMPANY) אינה כפופה למגבלה של אחזקה של 51% לפחות על ידי מקומיים. במילים אחרות, אדם או חברה זרים יכולים להחזיק ב 100% מהמניות של חברה שנרשמה באזור סחר חופשי. חברה זו נקראת

לעומת זאת, חברה שאינה רשומה באזור סחר חופשי ו/או המעוניינת לבצע עסקים בתוך המדינה עצמה או למכור בה סחורות הידועה בחברת LLC (LIMITED LIBILITY COMPANY) חייבת להיות מוחזקת בשיעור של 51% לפחות על ידי שותף מקומי אזרח המדינה. במקרה כזה, נפוצים שירותים של “נאמן מקומי” שתפקידו אך ורק להחזיק ביתרת המניות בנאמנות – אך יש להיזהר ביותר במקרה כזה לאור הסיכון שאותה נאמנות תיפסל על ידי גורמי האכיפה במדינה בטענה של סתירת החוק המקומי.

חברה שנרשמה באזור סחר חופשי אינה רשאית, לעומת זאת, לעשות פעילות עסקים או למכור סחורות בשטח האמירויות עצמן אלא רק מחוץ למדינה – אם כי היא יכולה לבצע כל פעולה ולתת כל שירות מחוץ למדינה או לחברות באזור סחר חופשי אחר.

אזורי הסחר החופשי וההבדלים בין האזורים?

באיחוד האמירויות קיימים יותר מארבעים אזורי סחר חופשיים בשבע האמירויות המרכיבות את מדינת איחוד האמירויות הערביות.  אותם אזורי סחר חופשי פזורים על פני שבע המדינות וחלק מאזורים החופשיים הינם אזורים ייעודיים עם התמחות ספציפית כגון : אזור הסחר החופשי המיועד לחברות טכנולוגיה, אזור הסחר החופשי המיועד לחברות הפקה קולנועית ומדיה, אזור הסחר החופשי המיועד לחברות טכנולוגיה וכדו.

באזור סחר חופשי ניתן ליצר או לייבא סחורה וציוד ללא כל מע”מ או מכס וללא כל מס על היבוא או היצוא. כמו כן, ניתן לספק שירותים לאלפי החברות הרשומות בתוך אזורי הסחר החופשי ללא מסים וללא מגבלות וכמובן לחברות זרות.

כמו כן, כלל הרישיונות הנדרשים מונפקים על ידי מנהלת כל אזור סחר חופשי. 

אזורי הסחר המפורסמים ביותר הם  –לעיון ברשימה לחץ כאן.

1. אזרח הסחר באבו דאבי ליד שדה התעופה ((Abu Dhabi Airport Free Zone (ADAFZ)

2. ג’בל עלי הנמצא באמירות דובאי (Jebel Ali Free Zone ): אזור סחר חופשי הגדול ביותר באמירות דובאי ואולי המפורסם ביותר מביניהם.

3.  Ras Al Khaimah Economic Zone  ((RAKEZ  הנמצא באמירות ראס אלח’ימה.

אך חשוב מאד לשים לב למספר הנקודות להלן:

1. הדין שחל בכל אמירות שונה מהאמירות האחרת. יתרה מכך, הדין שחל במדינה אינו חל באופן אוטומטי באזורי הסחר החופשי. לא זו אף זו, הדין שחל בכל אזור סחר חופשי עשוי להיות שונה מהדין החל באזור סחר חופשי אחר.

2. העלויות הקשורות להקמת החברה ותחזוקתה השנתית שונות מאד בין אזור הסחר החופשי, בינם לבין עצמם, ובין האמירויות השונות. הפרשי העלויות יכולות להגיע לעשרות אלפי דולרים טובים ועל כן, בטרם יבחר אזור הסחר החופשי יש לבדוק את קהל היעד ואת הצרכים העסקיים ואת העלויות השונות בזהירות.

3.על כן, חשוב מאד לבחור את סוג החברה, האמירות ואזור הסחר החופשי בה נרשמת החברה.

האם ניתן לפחות חשבון בנק באמירויות לחברה שנרשמה באזור סחר חופשי?

לכל חברה שנרשמה באמירויות עצמה או באזורי הסחר החופשי ניתן לפתוח חשבון בנק בכל בנק פעיל באיחוד האמירויות ללא מגבלה בחוק. יחד עם זאת, הבנקים במדינה חייבים לבצע בדיקות לגבי הפעילות ובדיקות “הכר את הלקוח” (KYC) כמקובל ויש להיות ערוכים לכך.

מה הם השלבים לרישום חברה באיחוד (AED)?

1. ראשית כל יש להחליט לגבי הענף בו תהיה החברה פעילה. הרישיונות והרישום יהיו לפני ענף שבחרה החברה.

2. שנית, יש לבחור שלוש חלופות לשם שמשקף את הפעילות.

3.יש לבחור את האזור הסחר החופשי המתאים ביותר ובשים לב לעלויות הספציפיות של האזור.

4.בהתבסס על הענף תוגש הבקשה לקבלת רישיונות ולאישורים העקרוניים. החברה חייבת לקבל רישיון/היתר לכל תחום בו היא פועלת אך החברה כמובן רשאית להשקיע כספיה בהשקות ואחזקה בכספים וני”ע ללא רישיון מיוחד.

5. לאחר קבלת אישור עקרוני, תוגש בקשה רשמית לרישיון העסק

6. לאחר קבלת רישיון לגבי הפעילות הנבחרת ולחברה והנפקת תעודת רישום ניתן לפנות לקבל ויזות ליזמים ולעובדים.

7. לשכור משרד באופן סופי– משרד עצמאי או שטח משרד שיתופי (לרישום החברה חייבים הסכם שכירות או בעלות על נכס באזור התעשיה).

האם חייבים שותף או דירקטור מקומי?

באזור הסחר החופשי לא חייבים שותף מקומי או דירקטור מקומי וניתן לרשום את 100% מהמניות על שמך ללא צורך גם בדירקטור מקומי. לעומת זאת, פתיחת חברה באיחוד האמירויות באזור שאינו אזור סחר חופשי מחייבת שותף מקומי – אם כי ניתן לעקוף בעיה זו דרך מבנה חברה בדובאי. 

כתובת, משרד ומזכירות מקומית:

בכדי לרשום חברה חייבים כתובת, משרד ומזכירות מקומית אם כי ניתן לקבל את כלל השירותים כחלק מחבילת רישום החברה. המשרד יכול להיות משרד שיתופי ואין חובה שיהיה משרד יעודי.

עלויות קבועות ושנתיות הכרוכות ברישום  חברה באיחוד האמירויות:

בעת ההחלטה על רישום חברה באיחוד האמירויות יש לקחת בחשבון את העלויות החד פעמיות והעלויות השנתיות (עלויות התחזוקה של החברה) של החברה. כמו כן חשוב לדעת ולזכור כי העלות אינה רק העלות לרישום החברה שמשולמת בהתחלה אלא עלויות נוספות, הקשורות: דמי שכירות של משרד, קבלת ויזה וכדו.

כמו כן, תחום הפעילות של החברה והמקום בו היא נרשמה משפיעים בצורה מהותית על העלויות. השונות בין האזורים והתחומי הפעילות הינה גבוה ועל כן יש לבחון את הנושא הזה כחלק מהשיקולים איפה לרשום את החברה- בשים לב שמיקום רישום החברה ישפיע על המקום בו היא יכולה להעניק שירותיה ולזהות לקוחותיה כך שחשוב שחברה שמעוניינת להעניק שירותים ללקוחות הרשומים באזור חופשי מסויים להירשם בקרבתם.

העלויות העיקריות הכרוכות ברישום החברה וקבלת רישיון העסק:

עלות רישום חברה:   העלות הזו היא העלות הבסיסית לרישום חברה הכוללת בעיקר האגרות הממשלתיות ותשלומים למנהלת של אזור התעשיה. תשלום זה הינו אחד פעמי ומשולם עם רישום החברה וסכומי מאזור סחר לאחר והוא יהיה בטווח של 2000 דרהם -10,000 דרהם (שערכו קרוב לערך השקל)

עלות היתר עסקים: זו עלות משולמת כאגרה למנהלת אזור התעשיה עבור רישויון עסק והיא משולמת מדי שנה. סכומה משתנה מאזור סחר לאחר והיא נעה בין 2500 דרהם ל 50,000 דרהם – תלוי בתחום הפעילות ואזור הסחר שנבחר.

דמי שכירות: על פי החוק המקומי חייבים כתובת קבועה בתוך אחד מאזורי הסחר. לשם כך יש לשכור “משרד”. אך אפשר לשכור משרד שהוא שיתופי ואין חובה לשכור משרד נפרד. דמי השכירות משתנים לפי השטח המושכר, לפי המקום ולפי אזור הסחר והעלות תנוע בין 5000 דרהם ל 40,000 דרהם לשנה. בחלק מאזורי הסחר ניתן גם לשכור שטח מהמנהלת עצמה שמספקת שירות זו. בחלק מאזורי הסחר המנהלת מספקת המשרד לתקופה הראשונה ולאחר מכן השוכר חייב לשכור שטח מחברה מסחרית.

הון עצמי של החברה: ראשית כל, ההון העצמי אינו הוצאה אל בעצם השקעה בחברה. אך מאחר וחלק מאזורי הסחר מחייבים הקפאת ההון העצמי בחשבון הבנק של החברה כתנאי לרישומה אז יש לקחת אותו בחשבון בבדיקת הקמת החברה הנדרשת. חלק מאזורי הסחר אינם מחייבים הפקדת הכסף בבנק דבר המקטין את עלות ההקמה. שים לב כי הון עצמי גבוה שנדרש אינו בהכרח מגדיל את עלות ההקמה כל עוד אין תנאי באותו אזור סחר חופשי להקפיא אותו סכום בחשבון הבנק.

גובה ההון עצמי הנדרש ינוע בין 0 ל 80 אלף דולר, תלוי בתחום הפעילות ואזור הסחר שנדרש.

ניתן לסכם כי:

1.     חברה באזור סחר חופשי  (העלויות שונות מהותית מאזור סחר חופשי לאחר) כולל דמי שכירות של משרד לשנה הראשונה תעלה בין 4000$- 12,000$

2.     חברה במדינה עצמה ולא אזור סחר חופשי – עד 20,000$

3.     Self-employed visa (ויזה והיתר עסקים)  – 3000-4000$

 

 

הוצאת וויזות עסקים ועבודה באיחוד האמירויות בעקבות רישום חברה באיחוד האמירויות

להלן נפרט סוגי הוויזה שניתן לקבל באיחוד האמירויות, התנאים ותקופת כל ויזה.  אך קודם חשוב להדגיש כמה נקודות:

א. נכון לעכשיו עוד לא תוקנו הכללים באיחוד האמירויות באופן שיאפשר הענקת ויזה לישראלים שאינם מחזיקים בדרכון זר. התיקון אמור להתבצע בשבועיים הקרובים. נכון להיום ניתן לרשום חברה במדינה אך בינתיים אין אפשרות – עד התיקון הקרוב הצפוי- לקבל ויזה כאמור. אך עדיין חשוב להכיר האפשרויות לאור התיקון העומד בפתח.

ב. כלל הוויזות שיפורטו להלן מותנות בכך שמקבל הוויזה אינו נוכח מחוץ למדינה תקופה רציפה העולה על ששה חודשים, למעט הקלות עבור ויזות למשקיעים. במקרה כזה תיחשב הוויזה כמבוטלת ויש לחדשה למעט במספר מקרים מיוחדים.

ג. לאור העובדה שהמדינה הפכה ליעד פופולרי כאמור לעיל חברות למתן שירותי קבלת ויזה והקמת חברות קמו כפטריות אחרי הגשם, לרבות חברות אשר מספקות שירות ללא הבנה של צרכי היזם ובחירה נכונה של מקום הרישום, סוג הרישום, סוג הפעילות ואיזה אזור סחר חופשי וחלקן אף משווקות סוג אחד של חברות ומקום רישום אחד. דבר שמחייב נקיטה במשנה זהירות.

1.היתר /ויזת מגורים למי שמקים חברה במדינה – שלוש שנים:

ויזה זו היא  אחת הנפוצות ביותר באיחוד האמירויות עבור אזרחים זרים והיא ניתנת לתקופה של שלוש שנים הניתנת להארכה. הבסיס של ויזה זו הוא הקמת חברה באיחוד האמירויות וקבלת היתר עסקים. לאחר רישום החברה וקבלת ההיתר ניתן לפנות להוצאת ויזה זו על בסיס אותה השקעה ובלבד שההון העצמי של החברה עולה על סך של 72,000 AED או שסכום ההשקעה של היזם בחברה עולה על אותו סכום (ככל שהחברה מוחזקת על ידי מספר שותפים).

ויזה זו מונפקת ליזם עצמו אך ניתן לקבל גם ויזה עבור בת הזוג וכל אחד מהילדים בתשלום אגרה ממשלתית נוספת ובלבד שסכום הכנסתו של בן הזוג אינה יורדת מסך של 4000 דירהם לחודש.

כמו כלל הוויזות לאיחוד האמירות, קבלת הוויזה מחייב בדיקה רפואית תקינה ועריכת ביטוח רפואי מספק וקבלת אישורים מכלל הגורמים הרלוונטיים.

2. ויזה לבעלי מקצועות חופשיים :

ויזה זו ידועה freelance / self-employed visa   והיא אפשרית לחלק מהמקצועות החופשיים , כגון מעצבים, מאמני כושר, עיצוב גרפי וכדו, מאפשרים לקבל ויזת עבודה ומגורים ללא יסוד חברה. דבר שמקטין מהותית את העלויות הכרוכות בהקמת פעילות באמירויות. החיסרון המרכזי של ויזה זו הוא שהיא מוגבלת לתחום הפעילות הספיציפי והינה אישית ולא תאפשר קבלת ויזת עבודה לעובדים.

3. ויזה למשקיע בנכס נדל”ן באיחוד האמירויות – לשנתיים:

ויזה זו ניתנת לכל מי שמשקיע בנכס נדל”ן מאושר במדינה בסך של יותר ממיליון דירהם ואשר מפיק הכנסה שוטפת, לא קרקע. ויזה זו הינה לשנתיים ומחייבת בדיקות רפואיות תקינות וביטוח רפואי.

4.ויזה למשקיע בנכס נדל”ן באיחוד האמירויות – לחמש שנים:

ויזה זו ניתנת לכל מי שמשקיע בנכס נדל”ן מאושר בסך של יותר מחמשה דירהם. ויזה זו הינה לחמש שנים ומחייבת בדיקות רפואיות תקינות וביטוח רפואי.

5.ויזת זהב, GOLDEN VISA  לעשר שנים:

ויזה זו הינה הוויזה הארוכה ביותר שניתן לקבל באיחוד האמירויות כיום, בשים לב שכמעט ולא ניתן לקבל אזרחות המדינה אלא במקרים חריגים.

ויזה זו מותנית בהשקעה של 10 מיליון דירהם לפחות ובלבד ש 60% מההשקעה אינה בנדל”ן וכי ההשקעה נמשכה לתקופה של שלוש שנים לפחות.

6.  ויזת עבודה :

עובד זר אשר מתקבל לעבודה על ידי חברה הרשומה במדינה (לרבות באזורי הסחר החופשי) רשאי לפנות לקבלת ויזת עבודה. ויזה כפופה לקבלת אישור מספר גורמים במדינה כגון משרד העבודה והמשרד האחראי על הזרים ועוד שבודקים האם משרה זו ניתנת למילוי על ידי אזרח מקומי. קבלת ויזה כזו מחייבת פניה רק לאחר מציאת משרה אצל חברה מקומית והיא ניתנת ככלל לתקופה של שנתיים עם אפשרות הארכה ומחייבת רמת הכנסה מינימלית, בדיקת רפואיות וביטוח רפואי מספק.

7. ויזה לפנסיונר – לחמש שנים:

ויזה זו הינה חדשה יחסית ומטרתה לתמרץ פנסיונרים אמידים לגור במדינה ולהשקיע בה כשמנגד הם יהיו חייבים באפס מס על הכנסותיהם ורווחיהם במדינה ומחוצה לה. ויזה זו ניתנת לתקופה של חמש שנים הניתנת להארכה. התנאים לקבלת ויזה זו הם כלהלן:

·השקעה בנדל”ן באיחוד האמירויות על סך של 2 מיליון דרהם לפחות.

· הוכחת קיום חסכונות בסך של 2 מיליון דרהם לפחות.

·הכנסה חודשית קבועה של לפחות 20,000 דרהם לחודש.

מיסוי חברות ויחידים באיחוד האמירויות

מערכת המס באיחוד האמירויות היא כל כך פשוטה עד כדי כך שניתן לסכמה בשלוש מילים “לא מוטל מס”. במדינה זו לא מוטל כל מס הכנסה על יחידים ועל חברות, למעט חברות אנרגיה ובנקים.

חברות זרות ומקומיות, למעט בנקים וחברות אנרגיה, אינן משלמת מס הכנסה או מס חברות כלל לא לגבי רווחיהן במדינה ולא לגבי רווחיהן מחוץ למדינה. לא מוטל מס על הרווחים שמחלקת החברה לבעלי מניותיה. אין חובת ניכוי מס במקור מכלל התשלומים. לא מוטל מס רווחי הון. יחד עם זאת, כל חברה חייבת להגיש דוחות על רווחיה.

גם יחידים אינם משלמים מס הכנסה כלל במדינה על הכנסותיהם הן מהמדינה והן מחו”ל. הפטור הזה חל גם אם היחיד עושה הגירה או רילוקיישן ממש למדינה וגר בה מספר שנים. 

אין מס גם על ההון והעושר של היחיד ואין מס מתנות או ירושות. אין מס על השקעות נדל”ן באיחוד באיחוד האמירויות. יחידים, שאינם אזרחי המדינה, אינם  משלמים גם דמי ביטוח לאומי לגבי הכנסותיהם. יתרה מכך, יחידים אינם חייבים להגיש דוחות כלל לגבי הכנסותיהם גם אם הם גרים באיחוד האמירויות דרך קבע, לאחר שעשו רילוקיישן או הגירה אליה.

המס היחיד המוטל במדינה נכון להיום הוא מע”מ בשיעור של 5% על מכירת סחורות, יבוא סחורות ומתן שירותים. אם כי חשוב להדגיש כי במקרים רבים ניתן לקבל פטור גם ממע”מ על מתן שירותים ויצוא סחורות לחו”ל או לחברות באחד מאזורי הסחר החופשי.

בתחילת שנת 2020 איחוד האמירויות נמחקה מהרשימה השחורה של האיחוד האירופי שהכניס אותה לרשימת המדינות השחורות המפוקפקת בשל שיטת המס המתוארת לעיל. וכיום איחוד האמירויות אינה חלק מאותה רשימה בעייתית דבר שמחזק את היתרונות הכרוכות ברישום חברה באיחוד האמירויות.

היבטי מס בישראל

אומנם איחוד האמירויות מגלמת יתרונות מס משמעותיים למי שפתח חברה בה, הקים פעילות בו ולמי שהיגר אליה אך יש להביא בחשבון את היבטי המס הישראלי שעלול לחול על יחידים וחברות תושבי ישראל. העובדה שיחיד או חברה פטורים ממס באיחוד האמירויות אינה קובעת באופן אוטומטי שהיחיד או החברה אינם חייבים במס ובביטוח לאומי בישראל. בשים לב להיבטי המס בישראל הגירה, רילוקיישן או הקמת חברה במדינה חייבת להתבצע בזהירות בכדי שלא לאבד את היתרונות האדירים שניתן להפיק מהמדינה.

כך למשל, ללא תכנון מס נכון, משקיע ישראלי אשר מוכר נכס נדל”ן במדינה יהיה פטור ממס באיחוד האמירויות אך יהיה חייב במס בישראל על כל הרווח וישלם את מלוא המס. ברור שזו תוצאה לא רצויה.

בהקשר של המס הישראלי יש לזכור את הכללים הבסיסיים האלה:

לגבי חברות:

חברה שנרשמה באיחוד האמירויות המוחזקת על ידי תושב ישראלי (שלא ביצע ניתוק תושבות מס מלא ונכון) עלולה להתחייב במס בישראל באחד מהמקרים האלו שיש להיזהר מהם ולנסות ולהימנע מהם:

1. הניהול ושליטה על החברה מתבצעים על ידי בעל המניות שממשיך לגור בישראל (מבחן הניהול ושליטה). במקרה כזה החברה תיחשב לפי סעיף 1 לפקודת מס הכנסה כחברה תושבת ישראל לצרכי מס (למרות רישומה בחו”ל) ותהיה חייבת במס על כלל רווחיה בישראל ומחוץ לישראל. על כן, כל עוד בעל המניות גר בישראל אז יש להיזהר ממבחן הניהול ושליטה, אחרת מאבדים את הפטור בפועל ממס – להרחבה לגבי מבחן זה לחץ כאן.

2.     החברה מבצעת פעילות עסקית בישראל. במקרה כזה אומנם לא תיחשב החברה כחברה תושבת ישראל לצרכי מס אך היא תתחייב במס חברות בישראל בשיעור של 23% על רווחיה שניתן לייחסם לישראל (סוגיית היחוס של הרווח למדינות השונות הינה סוגיה קשה בפני עצמה). יושם אל לב כי בהיעדר אמנת מס אין צורך בקיום מוסד קבע בישראל בכדי לחייב את החברה במס .

3.     החברה הזרה נחשבת כחברת חמי”ז – חברת משלח יד זרה- לפי סעיף 75ב1  לפקודת מס הכנסה. חברת משלח יד זרה היא חברה שהתאגדה ומנוהלת מחו”ל ומוחזקת בשיעור של 75% על ידי תושבי ישראל אשר מבצעים בשמה את השירותים ובלבד שהחברה עוסקת בתחום שנכלל בצו מס הכנסה (קביעת משלח יד מיוחד), תשס”ג-2003. רשימת השירותים שנכללו בצו משלח יד מיוחד הינה ארוכה וכוללת: תכנות מחשבים, הנדסה, יעוץ, ניהול פרוייקטים וחברות וכדו.

ככל שחברה זרה תסווג כחברת משלח יד מיוחד אז רווחי החברה ימסו בפועל כאילו החברה הייתה חברה ישראלית (דיבידנד רעיוני) מאחר ורווחי החברה יחשבו כאילו הופקו על ידי בעל המניות (אם הוא תושב ישראלי ולא ביצע ניתוק תושבות) וימוסו בשיעור מס חברות 23% – היינו יחול מס כאילו החברה הינה חברה תושבת ישראל ובכך מאבדים את הפטור שהעניקה איחוד האמירויות.

4.     החברה הינה חברת ארנק לפי סעיף 62א לפקודה- במקרה כזה רווחי החברה ייוחסו לבעלי המניות. ככל שבעלי המניות הם תושבי ישראל אז הרווח ימוסה במס בישראל ואף בשיעורי המס שחלים על יחידים שלא לדבר על ביטוח לאומי. על כן, יש להיזהר מסיווג כחברת ארנק כל עוד בעל המניות הינו תושב ישראל.

אם עוקפים את ארבע הבעיות לעיל אז החסכון במס יכול להיות אדיר.

לגבי יחידים:

יחיד, להבדיל מחברה, ימשיך להיות חייב במס רגיל ודמי ביטוח לאומי מלאים על כלל הכנסותיו מחוץ לישראל אלא אם הוא מבצע ניתוק תושבות מלא ונכון מישראל. רק לאחר ניתוק התושבות של היחיד מישראל ניתן להפוך את חסכון המס שהושג במדינה הזרה, לרבות באמירויות, לחסכון סופי ואמיתי. במילים אחרות, תנאי בסיס להיעדר תשלום מס לגבי ההכנסות של היחיד הוא ניתוק תושבות מלא ונכון והגשת דוח ניתוק תושבות . לצורך זה ניתן לפנות אלינו.

למידע נוסף – להלן לינק לאתר של משרד הכלכלה של המדינה.

ניתן ליצור קשר ב 036121919 או השאר פרטיך ונשוב אליך בהקדם