Relotax

פיצול תא משפחתי בביטוח לאומי

הסכמי ביטוח לאומי של מדינת ישראל – רשימת המדינות איתן נחתם הסכם

ישראל חתומה על מספר מצומצם של אמנות ביטוח לאומי עם המדינות הבאות: אוסטריה, אורוגוואי, איטליה, בולגריה, בלגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, נורבגיה, פינלנד, סלובקיה, צ’כיה, צרפת, רומניה, רוסיה, שבדיה ושוויץ.
בנוסף קיימת אמנה מצומצמת, עם קנדה (למעט חבל קוויבק) אשר מתייחסת לנושאי מניעת כפל תשלום דמי ביטוח ועובדים מוצבים בלבד. נדגיש כי אמנות אלה אינן רלוונטיות כלל ככל שהאדם עושה ניתוק תושבות מישראל.
להורדת האמנות לחץ כאן.
יצויין, כי עם ארצות הברית קיים הסכם ידידות וספנות שיש לו השפעה על ישראלי שעובר לגור דרך קבע בארה”ב וזכאותו לקבלת קצבאות מביטוח לאומי. שם נקבע כי תושב ישראל שהתחיל לקבל קצבת אזרח ותיק בארץ ויצא לארצות הברית, תשולם לו הקצבה בזמן שהותו בארצות הברית, גם אם הוא חדל להיות תושב ישראל.
לחץ כאן לעיון בהסכם ידידות ארצות הברית וישראל.
שים לב כי כלל אמנות ביטוח לאומי אינן מתייחסות למס בריאות אלא רק לבטוח לאומי.
תושב ישראל אשר עושה הגירה או רילוקיישן למדינה אחרת ומפיק הכנסות כשכיר או עצמאי בה חייב לבדוק קיומה של אמנת ביטוח לאומי עם אותה מדינה מאחר ואמנה כזו עשויה למנוע מצב של תשלום ביטוח לאומי כפול בשתי המדינות

טארק בשיר- עורך דין ורואה חשבון, שותף- מומחה למסוי בינלאומי, הגירה ורילוקיישן.

צור קשר רילוטקס
נושא הפניה- סמן את הנושא הרלוונטי או "אחר":

אמנות ביטוח לאומי של מדינת ישראל?

רפורמה מקיפה בפתח! פלטפורמה ללא עלות.

כניסה לחשבון שלך
רישום משתמש חדש (ללא עלות)

"מיסוי בינלאומי ליחידים"

טארק בשיר -עו"ד ורו"ח (שותף)

הספר יצא לאור בחודש יוני 2021 על ידי חברת רילוטקס בע"מ (RELOTAX LTD) והוא מתפרס על פני  715 עמודים. הספר כולל ניתוח מעמיק של כלל הסוגיות הקשורות למיסוי בינלאומי ליחידים המהגרים או עושים רילוקיישן לחו"ל, לתושבים חוזרים, לישראלים המפיקים הכנסות בחו"ל, לחוקרים וסטודנטים, לנוודים דיגטליים, למיסוי מניות/אופציות בידי עובדי רילוקיישן, למס יציאה ועוד .