עוד לא הגשת דוח ניתוק תושבות לצרכי מס לשנת 2016 לפי תיקון החוק החדש?

למד עוד

הקלה משמעותית עברת כספים לחו"ל לרכישת נדל"ן או השקעה בחו"ל

רשות המסים עושה צעד מבורך שמקל על השקעת כספים בנדל"ן או במניות בחו"ל ועל מתן הלוואות בעלים לחברות בחו"ל:

המצב כיום:

עד היום בנקים רבים דרשו – כתנאי להעברת כספים לחו"ל להשקעה בנדל"ן או במניות בחו"ל – אישור מרשויות המס להיעדר חובת ניכוי מס במקור. דרישה זו הוצגה על ידי הבנקים גם במקרה שבו המדובר בהשקעת בעלים או הלוואת בעלים לחברה של המעביר בחו"ל למרות שברי כי אין המדובר בהכנסה החייבת במס שמשולמת לתושב זר.

דרישה כזו יצרה בירוקרטיה רבה שהעיבה על התנהלות כספית יעילה ונכונה של המדינה.

גם ישראלים שהיגרו או עשו רילוקיישן לחו"ל וירדו מהארץ סבלו מאותה דרישה עת ביקשו להעביר כספים שחסכו בישראל לרכישת דירה בחו"ל או הקמת עסק שם. במקרה כזה – פניה לרשות המס הייתה עלולה להציף שאלות הקשורות לתושבות שלהם לצרכי מס אחרי המעבר.

ההנחיה החדשה:

אך בצעד מבורך הכריזה רשות המסים ביום ה 26.9.2017 (במכתב שהיא מסרה ללשכת עורכי דין (להורדת המכתב לחץ כאן)) על צעד מבורך לפיו אין צורך יותר באישורי ניכוי מס במקור על העברת כספים למדינה איתה נחתמה אמנת מס (כולל : ארה"ב, אנגליה, צרפת, גרמניה אנגליה , קנדה ועוד) שמטרתה היא אחד מאלה:

1.       רכישת נדל"ן – לרבות דירת מגורים – בחו"ל.

2.       השקעת בעלים או הלוואת בעלים לחברה זרה.

3.       השקעה בכל חברה זרה.

4.       רכישת כל נכס אחר בחו"ל – למעט נכסים לא מוחשיים (כמו ידע, מוניטין וכדו).

אך נקבע בהנחיה החדשה שהמעביר חייב לתת הצהרה לגבי מהות ההעברה  ושהיא עונה על התנאים לעיל.

יושם אל לב כי מתן הצהרה לפיה חברה מסויימת (אליה הועברו הכספים) היא חברה תושבת חו"ל מחייבת זהירות רבה שלא יתברר כי החברה היא דווקא חברה תושבת ישראל מאחר והניהול והשליטה על עסקים מתבצעים מישראל- דבר שחושף התושב לתביעה מצד רשות המס ו/או הבנק (על נזקיו) – כך שמומלץ להצטייד בחוות דעת משפטית שמאשרת שאכן החברה הינה חזרה זרה ולא ישראל (ניתן לפנות אלינו בנדון).

יש לך שאלה בעניין זה?

[contact-form-7 id="2183" title="טופס קשר 2"]